PROJECTES

REMUNTADORS

Els remuntadors són instal·lacions mecàniques, amb propulsió elèctrica i que en l’actualitat estan controlats per aparells electrònics, que serveixen per pujar els esquiadors fins a la part alta de l’estació sense cap tipus d’esforç, i des d’allà descendre per les diferents pistes aprofitant el desnivell de la muntanya.

EXPANSIÓ

Nosaltres després d’anar personalment a inspeccionar el terreny vam decidir ampliar la superficie esquiable per l’est de la zona actual creant més de 115 hectàrees noves de terreny esquiable que abarquen tot tipus de pistes: curtes, llargues, dretes, planes, rectes o amb corbes fent així una experiència única per tot amant de l’esquí alpí.

La nova expansió comptarà amb 23 noves pistes que sumarà quasi 10km nous al domini original.

A part tenim una extensió gran de terreny, l’obaga de Peguera amb 315 hectàrees de terreny, on es podrien construir moltes pistes, però que degut al fort desnivell del terreny, que supera els 45º en la meitat de la seva superfície, fa impossible la construcció de pistes.

AMPLIACIÓ

Com ja hem explicat la estació pot arribar a tenir més de 15 quilòmetres de domini esquiable, el que la convertiria en  una de les més grans dels Pirineus, només superada per La Molina, La Masella i Grandvalira. 

Tot seguit us ensenyarem totes i cada una de les pistes noves i actuals que tindrà tota l’ estació.

Ho dividirem amb dos sectors, els mateixos en que hem dividit l’antiga estació.

CANONS DE NEU

Una de les grans novetats de les pistes serà la construcció de canons de neu que permetran el funcionament de l’estació tots els dies de l’hivern, fins i tot  quan no neva.

La nostra previsió és instalar 265 canons de neu distribuïts cada 45 metres en 16 pistes d’esquí que són: Les Soques, El Bosc, Les dues olímpiques, Roc d’auró, Costa Cabirolera, Top Alt, Top Baix, La Patum, Top Centre Sud, Top Sud, Picancel, Catllaràs, Sobrepuny, Serra de Queralt i La Baells.

Per poder fer funcionar els canons de neu es necesita una gran quantitat d’aigua emmagatzemada. Per això s’han de construir dipòsits que s’omplen gràcies a les reserves d’aigua que donen les fonts  i rierols que brollen als voltants i també gràcies a la pluja que abunda molt en aquestes zones. Es trobaran situades; una a la part més alta de les pistes Top, una s’aprofita l’actual forat del corral de Vallsabuc i la última es construirà uns quants metres més a l’est de la part més alta de la pista de les Soques on  actualment ja hi ha un petit llac. També s’hauran de instalar tubs soterrats per poder arribar a cada un dels canons de neu, s’instalarà  12.960m ede tuberies i sota cada piscina unes bombes d’impulsió que ajudaran a fer arribar l’aigua a tots els canons.

Mapa de les tuberies (línies blanques.) i de les piscines(punt blau):

TELECADIRA

El disseny i construcció el farà  la marca Leitner. Com a empresa especialitzada i líder en la construcció d’aquests aparells ens van explicar que el tipus de remuntadors que necessitàvem eren telecadires. Per les característiques de la nostra estació ens van recomanar un “Telecadira Desembragable”, perquè era un que s’adapta a tots els terrenys, té un gran nivell de fiabilitat, una gran capacitat de transport, sistemes de seguretat que permeten que vagis el més segur possible i comparat amb altres telecadires tenia un preu competitiu.

Seient:

Per assolir el màxim confort dels nostres visitants i per consell d’esquiadors experimentats hem decidit triar la cadira “Leitner Premium”. Aquesta cadira actualment es troba en moltes de les pistes més famoses del món com Kitzbüzel, Zermat o Wengen.
Vam consultar amb esquiadors que personalment havien anat a alguna d’aquestes pistes i han afirmat que aquest model és el més adequat i que milloraria radicalment els antics remuntadors, tots telearrossegadors amb els que necessitaves 10 minuts per arribar al final subjectat només per la força dels teus braços.

Segons Leitner, les cabines compten amb un ampli banc , un respatller alt i un seient anatomic. El reposapeus de forma òptima garanteix una posició ideal que et dóna, al mateix temps, comoditat i seguretat.
La suavitat del viatge està garantida per una suspensió que inclou molles, amortidors i una articulació ​​de torsió, que connecta la suspensió amb un marc intermedi.
Els seients amb estil ergonòmic amb cuir genuí no només ofereixen una major comoditat per a seure, sinó que també redueixen la probabilitat de lliscar, que, juntament amb les barres de seguretat bloquejables, garanteix la seguretat dels passatgers.
Fins i tot a temperatures per sota dels zero graus, els passatgers es poden transportar amb comoditat i calidesa, gràcies a la calefacció del seient. Com cada un dels seients té el seu element propi de calefacció i un fusible independent, el sistema garanteix una disponibilitat i fiabilitat excepcionals.

SISTEMES MECÀNICS

La marca Leitner proporciona una unitat mecànica anomenada Underground Drive. El nom ve perquè la maquinaria està a una sala sota terra i així fa que no ocupi tant espai.
Segons Leitner, el sistema sencer està format per un motor elèctric que permet el funcionament del telecadira, una caixa de canvis planetària de quatre passos que depenent del clima i temperatura o de si hi ha molta o poca gent anirà més o menys ràpid, dos sistemes de frenat d’emergència diesel-hidràulic . Pot arribar a suportar una força de més de 12000kN o el que és el mateix més de 1200 tones a la vegada.